6-jarige ontwerpt fantastisch simpel logo voor bakkerij

Kids

Wat als je het ontwerp van een logo overlaat aan een 6-jarige jongen? Dan krijg je een logo zoals dat van Londense bakkerij Jolene. Eenvoudig en naïef, precies wat verlangd werd.

6-jarige ontwerpt logo bakkrij Jolene

Als je een nieuw bedrijf opricht, is een sterk en herkenbaar logo van levensbelang. De eigenaars van bakkrij Jolene koos ervoor naar een team van designers te stappen met de opdracht een eenvoudig, haast kinderlijk logo te ontwerpen dat de ongedwongen sfeer van het eetplaatsje weergeeft.

Studio Frith was de uitverkoren ontwerpstudio en zij pakten het net even anders aan dan de klassieke brainstorms en revisie-rondes.

Het team was op zoek naar een logo dat de naïeve eenvoud van bakkerij Jolene moest verpakken. Grafisch designer Frith Kerr kwam op het idee om zijn 6-jarige zoon ook een ontwerp te laten maken. Zijn motto? Als je iets van kinderen kunt leren, dan is het naïeve eenvoud.

De zoon van Kerr schreef zo netjes als hij kon de naam Jolene op papier. Het logo kwam in een selectie met andere geschreven opties, maar voor Studio Frith was het al vrij snel duidelijk: dit zou hem worden.

Onnavolgbare tussenruimte en schreefloze stijl

Het logo is gekozen vanwege de onnavolgbare ruimte tussen de letters en de schreefloze stijl. Je ziet direct dat het door een jong kind geschreven is. In dit geval kan het niet beter, dit is precies wat het restaurant wil uitstralen. Inmiddels is het ontwerp van de 6-jarige terug te zien op de rekening, menukaart, gordijnen, speciaal gedrukte linnen tasjes en andere uitingen van de huisstijl.

https://www.instagram.com/p/BvOUJAFHCSX/

https://www.instagram.com/p/BuBcfykHBsN/

https://www.instagram.com/p/BniXvQ9h1Gc/

Lees ook: Wat als … een premature baby volwassen mannen-dingen deed?

We hebben nu ook een wekelijkse nieuwsbrief!