Met deze coretraining na de zwangerschap voel je je snel terug krachtig

Body & beauty

Een goede coretraining na de zwangerschap is onmisbaar om je lichaam klaar te maken om opnieuw dezelfde dingen te doen als voor de zwangerschap. Neem daarom dagelijks wat tijd voor deze oefeningen.

Vraag altijd raad aan een dokter of specialist voordat je met coretraining na de zwangerschap begint.

Het bruggetje

Dit is een klassieker om je core te trainen. Niet voor niets, want je traint er je lagere buikspieren, onderrugspieren en zelfs je billen mee.

Ga met je rug op de grond liggen en zet je voeten plat op de grond. Leg je handen onder je hoofd en hef je bekken omhoog. Zorg dat je ze hoog genoeg brengt zodat je een mooi bruggetje vormt.

Begin met twee sets van acht à tien en bouw op naar drie sets van twaalf à vijftien.

Hef je knie op

Ga opnieuw op je rug liggen met je voeten plat op de grond. Breng nu je ene knie naar je borstkas. Daar zul je in het begin niet geraken, maar hoe meer je oefent, hoe dichter je je knie zult kunnen brengen. Adem uit wanneer je je knie naar je toe brengt, adem in wanneer je voet weer op de grond staat.

Squat op een stoel

Neem een stoel en ga ervoor staan. Doe nu alsof je gaat zitten, maar sta weer op zodra je de stoel voelt. Let op dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Span je buik op telkens wanneer je rechtkomt.

Squat en kniehef

Maak nu dezelfde beweging als bij de squat op een stoel, maar zak indien mogelijk nog dieper. Hef ook je ene knie op zodra je rechtstaat en houdt vijf seconden vast voordat je opnieuw squat.

Strek je been

Ga op handen en knieën op de grond staan en zorg dat je rug mooi recht is. Strek nu een been naar achter terwijl je je de rest van je lichaam mooi op dezelfde plek houdt.

Badtijd

Ga op je knieën zitten met een rechte rug. Zet vervolgens je handen neer zodat je op handen en knieën zit, met een rechte rug. Kom daarna weer recht door je handen meteen van de grond te halen.

Restoring Your Core After Pregnancy

5 postnatal exercises for your core, plus the breathing techniques you need to know before you do them! You got this, new moms 💪Thanks to: https://pronatalfitness.com/

Geplaatst door Playfull op Vrijdag 20 juli 2018

Lees ook: 5 standjes om te proberen na de zwangerschap