Lena
Lena Body & beauty 16 apr 2019

Meer en meer merken tonen vrouwen zoals ze écht zijn: striemen en vetrolletjes inclusief

De tijd van perfecte, slanke modellen is voorbij. Merken tonen meer en meer de niet-gephotoshopte lijven, in al hun prachtige verscheidenheid. Vooral de foto’s van online kledingketen Asos doen momenteel de ronde.

Bye bye Photoshop

Op de foto’s zie je een zittende vrouw met – eindelijk – realistische vetrolletjes. Op Twitter kwam hier massaal reactie op. Er verschenen meer foto’s van Asos-modellen met kleine maten, grote maten, striemen, een buikje, enzovoort. Dit luidt hopelijk het einde van het Photoshop-tijdperk in.

Verscheidenheid

Het Britse kledingmerk hamert sterk op diversiteit en verscheidenheid. Zo brachten ze in 2017 en vorig jaar, een campagne uit waarbij dit thema centraal stond. Hun ‘More reasons to move‘-campagne voor sportkleding toont ook mensen met verschillende vormen en met een beperking.

Naast Asos zijn er natuurlijk nog merken die vrouwen weergeven zoals ze echt zijn:

Meer lezen?

Deze plussize-modellen zijn de definitie van body positivity.

We hebben nu ook een wekelijkse nieuwsbrief!

Reageer op artikel:
Meer en meer merken tonen vrouwen zoals ze écht zijn: striemen en vetrolletjes inclusief
Sluiten