Jill
Jill Culinair 9 mei 2018

Meal prep op zondag: havermoutrepen met banaan

Gezond eten en een drukke werkweek lijken soms een onmogelijke combinatie. Maar als je op zondag een kookdag inlast, kan je al heel wat maaltijden vooraf maken. Zo ook deze havermoutrepen met banaan die de ideale snack zijn om mee naar school of werk te nemen.

Havermoutrepen met banaan

Ingrediënten (voor 5 havermoutrepen)

  •  2 rijpe bananen
  • 3 dadels, in kleine stukjes
  • 25 gram gemengde noten, in grove stukken
  • 150 gram havervlokken
  • snuifje zout
  • ½ koffielepel vanillesuiker (optioneel)
  • Kaneel

Recept

  1. Verwarm de oven op 180 graden.
  2. Plet de bananen met een vork in een kom. Meng er ook de vanillesuiker en het zout door.
  3. Roer de havervlokken, noten en de stukjes dadel door het bananenmengsel tot je een dikke massa krijgt.
  4. Leg een stuk bakpapier in een rechthoekige bakvorm (ongeveer 20 x 20 cm). Doe daar het mengsel over en bestrooi met een snuif kaneel.
  5. Bak 30 minuten in de oven.
  6. Laat afkoelen en snij in repen. De repen blijven nog zo’n 5 dagen goed in een afgesloten plastic bak.

Fan van dit recept? Probeer dan ook onze hartige muffins voor in de brooddoos.

Dit recept verscheen al eerder op Culy.be

Reageer op artikel:
Meal prep op zondag: havermoutrepen met banaan
Sluiten