Jill
Jill Culinair 18 mrt 2018

Overnight oats: een lekker, tijdbesparend ontbijt

Je hebt er vast al van gehoord: overnight oats. Deze havermout maak je de avond voordien waardoor je ‘s ochtends geen kostbare tijd moet besteden aan ontbijt maken. Werk af met zoet fruit en je kinderen staan vast te springen!

De voorbereiding voor overnight oats

Benodigdheden (voor 1 portie):

  • 45 gram havermout
  • 125 ml melk (naar keuze: amandelmelk, havermelk, koeienmelk, …)
  • 125 ml water
  • kaneel

Het recept is echt te simpel: meng de havermout, de melk, het water en de kaneel en doe in een kommetje of een glas. Dek af en zet in de koelkast.

Tip: liever een romige havermout? Ga dan voor yoghurt in plaats van melk en water.

De afwerking ‘s ochtends

Benodigheden (naar eigen voorkeur te combineren):

  • fruit (bijvoorbeeld banaan, blauwe bessen, rozijnen, goji bessen, …)
  • lepeltje confituur
  • amandelboter

De ochtend nadien haal je de havermout uit de koeling en roer je het mengsel goed door.

Dan bouw je er nog enkele laagjes op. Een laagje gesneden banaan zullen je kinderen niet afslaan! Of wat dachten jullie van wat lekkere aardbeien en blauwe bessen in de zomer?

Wist je dat je nog veel meer kan met havermout dan alleen lekkere gerechtjes te maken?

Dit recept verscheen eerder bij ons culinaire zusje Culy.

Reageer op artikel:
Overnight oats: een lekker, tijdbesparend ontbijt
Sluiten