5 kleine veranderingen die je dagelijks kunt toepassen voor meer geluk

Body & beauty

Spoiler van het leven: je kunt niet iedere dag gelukkig zijn. Maar met enkele kleine veranderingen kom je wel al aan enkele momentjes van geluk. Kost echt geen moeite, beloofd!

Begin de dag met een succes

Hè wat? We zeiden net dat het geen moeite kost en nu moet je meteen succes boeken aan het begin van de dag terwijl jij veel liever verdrinkt in een kop koffie dan ook maar iets productief te doen. Geen paniek: dek gewoon iedere ochtend je bed op. Voilà, nu heb je al meteen iets bereikt vandaag. 

Wil je nog een stap verder gaan? Stop dan met snoozen. Hup, meteen het bed uit.

Wat er verder ook gebeurt vandaag, dat heb je al mooi gefikst! Dit geeft je zelfvertrouwen meteen een boost.

Neem meer pauzes

Weekend of drukke werkdagen? Las dan voldoende pauzes is. Je aandachtscurve ligt niet zo hoog dat je gedurende twee uur geconcentreerd je werk kunt doen. Hou ieder uur een micropauze zodat je brein even kan resetten en je er daarna weer vol (en efficiënter) tegenaan kunt gaan. 

Even opstaan en een kop koffie halen is al voldoende, of ga om dat kopietje van de printer in de ruimte naast je bureau.

Beweeg elke dag

Ja, we trappen hier een open deur in. Maar het een deur die bij velen nog kraakt en piept. Bewegen is geluksbevorderaar nummer één. Een uurtje goed sporten doet nu eenmaal endorfine ontstaan en daar krijg je een gelukzalig gevoel van. 

Dertig minuutjes cardio kan iedereen, zeker als je een serie meeneemt of een goede vriend(in) om mee te praten.

Eet gezond

Nog zo’n deur. Wees lief voor dat lijf van je. Je hebt er maar één. Fitte en gezonde mensen zijn niet alleen minder vatbaar voor ziektes, angst en depressies; ze hebben bovendien meer zelfvertrouwen en slapen beter. Dat laatste vergroot je geluksgevoel nog meer! Vicieuze cirkel, quoi.

Eindig je dag met een succes

Ook dit klinkt weer lastiger dan dat het daadwerkelijk is. Sta voor het slapengaan even stil bij waar je dankbaar voor bent. Noem minimaal drie zaken op en voeg er iets toe dat die dag goed ging. Gegarandeerd dat jij met een goed gevoel gaat slapen en een nog beter gevoel de dag erna weer opstaat.

Word niet meteen te veeleisend door al deze stappen meteen in te willen voeren. Neem kleine stapjes: begin eens met de wekker niet te snoozen of ‘s avonds wat dankbaarder te zijn. 

Lees ook: Maak een memory jar om je mooiste herinneringen te koesteren

We hebben nu ook een wekelijkse nieuwsbrief!